Penting untuk memilih penyedia VPN yang menawarkan pelayan yang boleh dipercayai yang boleh memintas blok Netflix. Sesetengah pembekal mengemas kini pelayan mereka secara aktif untuk memintas penyekatan, jadi pilih pembekal yang sentiasa mengusahakan kemas kini ini.

2. Pilih pelayan di negara ini dengan akses kepada kandungan yang dikehendaki:

Netflix menyekat pelayan VPN yang terletak di negara terhad geo. Gunakan pelayan VPN di negara yang mempunyai akses kepada kandungan yang anda minati. Sebagai contoh, jika anda ingin menonton rancangan TV AS, pilih pelayan di AS.

3. Menggunakan Dedicated IP- alamat:

Sesetengah pembekal VPN menawarkan perkhidmatan dengan alamat IP khusus. Ini bermaksud bahawa hanya anda yang akan menggunakan alamat IP itu, dan Netflix akan menganggapnya sebagai alamat IP sebenar. Ini dapat membantu anda mengelakkan penyekatan VPN.

4. Gunakan geganti VPN:

Sesetengah pembekal VPN menawarkan ciri geganti VPN yang membolehkan anda menyambung ke VPN melalui berbilang pelayan pada masa yang sama. Ini menyukarkan Netflix untuk menentukan bahawa anda menggunakan VPN dan boleh membantu mengelakkan disekat.

5. Pastikan apl VPN anda dikemas kini:

Penting untuk sentiasa mengemas kini apl VPN anda kepada versi terkini, kerana mungkin terdapat perubahan dalam setiap kemas kini untuk memintas blok Netflix.

Kesimpulan

Pada tahun 2023, menjadi lebih sukar untuk mengelilingi Netflix dengan VPN, tetapi masih boleh mengakses kandungan yang anda inginkan menggunakan kaedah di atas. Adalah penting untuk memilih penyedia VPN yang boleh dipercayai dan mengikuti arahan mereka untuk memintas blok. Menggunakan VPN akan membantu anda menikmati pelbagai kandungan Netflix tanpa sekatan geo.